سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گنجی سودمندتر از دانش، نیست . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :67
بازدید دیروز :14
کل بازدید :446313
تعداد کل یاداشته ها : 93
103/2/15
4:8 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
سید جواد موسوی[2]
اینجانب سید جواد موسوی از اهالی روستای بداغ آباد ار توابع شهرستان مبارکه ودر نزدیکی زرین شهر دوست دارم تا بااین وبلاگ نام زادگاه خود وسایر همروستایی های خود به جهان معرفی کنم وامید وارم بتوانم با ورود به دنیای مجازی کسب دانش کنم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 


 

27رجب سالروز مبعث پیامبراعظم صلی الله علیه وآله مبارک باد 

ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شد    دل رمیده ما را انیس و مونس شد

سائل درمانده ناامید نگردد

گر که بکوبد در سرای محمد(ص)

ای که ندای" اذان" رسید به گوشت

هان که به گوشت رسد ندای محمد(ص)

 

خواند زبان دلم ثنای محمد(ص)

ماند خرد خیره در لقای محمد(ص)

دیده دل، جام جم به هیچ شمارد

سرمه کند گر زخاک پای محمد(ص)

 

پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله:خدا را نزد مردم محبوب سازید تا خداوند هم شما را دوست داشته باشد.

 

پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله:برترین ایمان آن است که بدانی هر کجا باشی خداوند با توست.

 

 روزگاری بود میوه اش فتنه، خوراکش مردار، زندگی اش آلوده، سایه های ترس شانه های بردگان را می لرزاند. تازیانه ستم، عاطفه را از چهره ها می سترد. تاریکی، در اعماق تن انسان زوزه می کشید و دخترکان بی گناه، در خاک سرد زنده به گور می شدند. و در این هنگام بود که محمد (ص) بر چکاد کوه نور ایستاد و زمین در زیر پاهای او استوار گردید.

((عید مبعث مبارک))


  
  

از مبعث ‏خاتم الانبیا تا مبعث‏ خاتم الاوصیا؛

از بعثت محمد تا برانگیخته شدن محمد؛

از آغازی غریبانه تا آغازی دیگر:

«بَدَاَ الاسلام غریبا و سَیَعُودُ غریبا»؛

عید مبعث بر شما مبارک

عیدی ما تبریک شما

از «جاء الحق‏» تا «جاء الحق‏» که آن روز رسول خدا با بعثتش، بت‏ها را سرنگون ساخت؛ باطل را از میان برداشت و بر جهالت و برداشت‏های غلط از زندگی آدمی، خط بطلان کشید، و امروز که فرزندش امام موعود، ظهور خواهد کرد، بت‏های عصر نوین را خواهد شکست و از فرهنگ مترقی اسلام پرده برخواهد داشت تا آن جا که بپندارند دینی نوین آورده است، و باطل را در هم فرو خواهد ریخت که امام باقر علیه‌السلام فرمود:

«اذا قام القائم ذهبت دولة الباطل؛ اگر قائم آل محمد (علیه‏السلام) قیام کند، دولت ‏باطل نابود خواهد شد.»

در روایت ولادت نیز، حکیمه خاتون گوید:

هنگامی که مهدی، زاده شد، پاک و طاهر بود و بر بازوی راستش نوشته بود: «جاء الحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا.»

خداوند حضرت محمد - صلی الله علیه و آله - را برای هشدار دادن به مردم جهان و پاسداری از قرآن فرستاد، در حالی که شما، گروه اعراب، زشت‏ترین آیین را برای خود برگزیده و در بدترین جایگاه به سر می‏بردید. در میان سنگ‏های درشت‏ خارا خانه می‏ساختید و با مارهای زهردار می‏زیستید، آب لجن می‏نوشیدید. غذای خشن می‏خوردید. خون یکدیگر را می‏ریختید. از خویشاوندان دوری می‏کردید، بت در میان شما نصب شده بود و از گناهان اجتناب نمی‏کردید.ادامه در سایت تبیان

  
  

"خداوندا ما نمی توانیـم به درگاه تـو دعا کـنیم تا جنگ را پایان بخشی، زیرامی دانیـم دنیا را به ایـن شکـل آفـریده ای و انسان خود قادر است جاد? صلح را هموار کند."

"خداوندا ما نمی توانیم دعا کنیم قحطی و گرسنگی را از بیـن ببـری، زیرا مـنابعی به ما عـطا کرده ای که در صـورت استفاد? عاقلانه از آن می تواند تمام دنیا را تغذیه کند."

"خداوندا ما نمی توانیم دعا کنیم تبعیض نژادی را ریشه کن کنی، زیرا به ما دید? بصیرت داده ای تا بتوانیم خوبی ها ی تمام انسانها را ببینیم."

"خداوندا ما نمی توانیم به درگاهت دعا کنیم به ناامیدی هایمان پایان بخشی، زیراتوانایی از بین بردن نابسامانی ها را به ما عطاکرده ای."

"خداوندا مانمی توانیم دعاکنیم بیماری را ریشه کن کنی، زیرابه ماقدرت تفکرداده ای تابه وسیل? آن راه علاج بیماریها راکشف کنیم."

بنابراین به درگاهـت دعا خواهـیم کرد، به ما شـهامـت، قـدرت، اراده،آگاهی، عـزمی راسـخ، صبـر، ایـمان وتاب تحمـل سخـتی ها را عطا کنی تا دیگـرلازم نباشـد بگوییـم، خدایا ما را به آرزوهایمان بـرسـان …

  
  

بعضی وقت‌ها چیز‌های کوچک اعصاب ما را بی‌خودی و زیادی به هم می‌ریزند. بعضی‌ها هم کلا این اخلاق را دارند که هر مشکلی را فاجعه ببینند و فقط دنبال بهانه می‌گردند برای ناراحت بودن. چیز‌هایی که واقعا چند ساعت هم اهمیت ندارند، چه برسد به 10 سال! وقتی واقعا تاثیر بدی در زندگی دراز مدت شما نخواهند داشت، چرا باید بی‌خود روز خود و اطرافیانتان را تلخ کنید؟

موارد زیر شاید امروز اهمیت داشته باشند؛

ولی 10 سال دیگر آن‌ها را حتی به یاد هم نخواهید آورید:

غلط املایی در پستی که نوشتید! کسی که امروز تو خیابان موقع رانندگی به شما فحش داد! خروجی‌ای که توی اتوبان رد کردید! کتاب‌هایی که سه روز دیر به کتابخانه پس دادید! رفتن برق وقتی داشتید برنامه مورد علاقه تان را تماشا می‌کردید! کامنتی که زیر پست درد دل‌های شما داشتن «وب خوب» را به شما یادآوری می‌کند و درخواست تبادل لینک می‌کند! هزار تومان اضافه ای که اشتباهی به راننده تاکسی دادید! بچه‌ای که به شما زبان درازی کرد!

حالا مواردی را بخوانید که 10 سال دیگر از اینکه امروز یا این روز‌ها آنها را انجام داده‌اید خیلی خوشحال خواهید شد: نوشتن ایده‌ها و هدف‌هایتان! کار کردن در ساعاتی از روز که بیشترین انرژی و کارایی را دارید! گفتن «دوستت دارم»! نیم ساعت پیاده روی، طلوع آفتاب، هوای صبح، ورزش! زود بیدار شدن برای کار کردن روی چیزی که واقعا برایتان مهم است! وقت گذاشتن برای یاد گرفتن یک حرفه تازه یا به روز کردن اطلاعات فعلی‌تان! وقت گذاشتن برای خودتان، برای فکر کردن، برای آرامش! ترک یک عادت بد...

با خودتان رو راست باشید! یک لحظه فکر کنید. 10 سال دیگر، سال 1398 به کدام یکی فکر می‌کنید؟ خروجی اتوبان؟ یا کم کاری‌های بزرگی که در راه رسیدن به اهدافتان کردید؟

به جای اینکه خودتان را بی‌خود نگران چیز‌های کوچکی کنید که یکی دو روز بعد فراموش می‌کنید، روی اهدافی تمرکز کنید که در دراز مدت باعث موفقیت و رضایت شما از زندگی می‌شوند.